zondag 11 mei 2014

A-lijn rok met paspel en stolpplooi - of hoe niet altijd alles loopt zoals verwacht...



Ik begon vol goede moed aan de stolpplooirok met paspel uit het Singer Naaiboek.  Ik ben ook geëindigd met een afgewerkte rok, maar het verliep niet allemaal zo vlotjes.

De voorziene stof in het boek (70 cm) was heel, heel nipt.  Ik had dat misschien kunnen weten als ik even logisch nadacht, maar als ik 's avonds na het werk en als de kinders in bed liggen een stofje knip, ja, dan is dat verstand bij momenten toch ook al half in slaap...  Dus: te weinig stof voor alle patroondelen, ik heb de binnenzakken uit een ander stofje moeten knippen.  En ook het patroon klopte niet helemaal: voorpand, achterpand, belegdelen, zakdelen, het kwam allemaal niet overeen zoals het zou moeten...  Ik heb veeeel centimeters moeten wegknippen in de zijnaden om het allemaal te laten kloppen. En een rok met heel wat centimeters minder is natuurlijk al snel (minstens) een maat te klein! Ik begon halverwege de afwerking onraad te ruiken en paste het ding eens met speldjes er nog in. Wat ik vreesde bleek waar: te klein/te smal/niet meer compatibel met mijn heupen.

Maar... gelukkig heb ik een smalle mama die er wel bleek in te passen!
Ik heb de rok dus properkes afgewerkt (de norm ligt hoger als het niet voor mezelf is ;-)) en nu ben ik toch nog blij met het resultaat.  Hopelijk de mama ook!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...