zondag 9 maart 2014

Boekentas

In september gaat onze oudste dochter naar het eerste leerjaar en ik wou tegen dan graag een boekentas voor haar maken. Toen ik zag dat Mamanessa hierover workshops organiseerde, heb ik ook niet lang geaarzeld om me in te schrijven.

Ik koos voor de grootste versie (er is ook een peuter- en kleuterversie). En zo'n boekentas maken lijkt heel indrukwekkend en bij momenten vraag je je af hoe dat ooit goed kan komen (hoe die grote lappen stof toch ooit een boekentas kunnen vormen), maar op een dikke halve dag stond hij in mekaar! Onder deskundige begeleiding van Vanessa, die bij elke vraag onmiddellijk wist met welke stap ik bezig was (iedereen kan aan zijn/haar eigen tempo werken) en me dan ook direct goed terug op gang kon zetten.  Na de workshop kregen we het patroon en de fotohandleiding nog eens doorgemaild, zodat we ook later nog eens zo'n fantastisch boekentasje zouden kunnen maken thuis.  Een aanrader dus! (Want geloof me, in een workshop kunnen maken waarvoor je inschreef en niet moeten bijbetalen voor het patroon, het is niet altijd het geval...)

De boekentas voor het eerste leerjaar is dus (ruim op tijd ;-)) klaar en ik denk dat het toch ook wel een boekentas-voor-de-derde-kleuterklas zal worden, want ze staat te popelen om ermee naar school te kunnen gaan!





Stof (buitenstof katoen, binnenstof gabardine), tassenband, sluitingen: Sjiekebiele

7 opmerkingen:

  1. Amai knap gedaan! Lijkt me een serieuze uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stofje voor een boekentas! Prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof ! Wat zijn we trots op ons creatieve nichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze dochter heeft een mamanessa exemplaar (De mama is nog een leek met haar naaimachine ;) ) en gaat er nu nog steeds trots mee naar het tweede leerjaar!! En in mijn klas heeft een kleutertje een kleuterexemplaar met dezelfde stof! Superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Leuk om te horen dat ze ook bij de kinderen zelf populair blijven... En het is ook een heel dankbaar stofje om iets mee te maken!

      Verwijderen
  5. ja heel mooie,die stof steek af en dat vind ik super

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...